Mitt examensprojekt gick ut på att skapa tre produkter och ett varumärke som skulle passa in på Designtorget eller Ordning och reda. Uppgiften var även att förpacka produkterna och ge varumärket en grafisk profil. Efter en tung men inspirerande vår, av uppsatsskrivande och examensprojektet, kom jag slutligen fram till slutprodukten. >>

GL Gruppen är en nystartad revisionsbyrå. Jag ville skapa en grafisk profil som reflekterade deras verksamhet och som är tidsenlig. Formspråket är byggt utefter ett grid och går igenom alla trycksaker. I typografin har jag valt att endast använda ett typsnitt (Univers), i en grad men i två olika vikter. >>

Uppgiften var att göra en redesign av strängtillverkaren D’Addario för att deras föryngra uttryck. Jag valde att ta fram en nya serie strängar som jag döpte till Wired. Tanken var att betona det som många musiker strävar efter med sin musik, dvs. publikens respons. Därför döpte jag kampanjen till And the crowd goes... >>

Uppdraget var att formge cd-case, promo-case och promotionmaterial åt sing-songwritern Tobias nilsson. Jag valde att lägga fokus på de berättande texterna i musiken. Jag illustrerade texterna och gjorde en bok där Tobias promoskiva satt i. Promo-case:et skulle sen skickas till olika radiostationer. >>

I uppsatsen behandlas bl a. teoretiska utgångspunkter som ligger till grund för det valda problemområdet; Marknadskommunikation med vikt på Point of Purchase. Syftet var att undersöka en specifik förpackning, i det här fallet produkten “Jabu’she” och hurvida den lyckas kommunicera med konsumenten. >>

Efter att ha studerat Take Mikados meny, valde vi att förpacka sushi. Sushi är den mest kända japanska rätten men sushi förpackas dock idag på ett ganska trist sätt i mataffärerna. Vår uppmaning blev att skapa en fräsch sushi förpackning som tilltalade vår målgrupp och ge en modernare japansk signal som var lekfull men ändå sober och exklusiv. >>



Uppdatering pågår. >>



Uppdatering pågår. >>



Uppdatering pågår. >>