Uppgiften var att göra en redesign av strängtillverkaren D’Addario för att föryngra deras uttryck. Jag valde att ta fram en nya serie strängar som jag döpte till Wired. Tanken var att betona det som många musiker strävar efter med sin musik, dvs. publikens respons. Därför döpte jag kampanjen till And the crowd goes... >>

>>Spelet går ut på att utmana sina vänner, ju högre decibelnivån ligger ju mer poäng kammar du hem. För att lyfta fram produkterna, kan du välja mellan Wireds olika strängar, som har olika sound och kvalitéer.

Jag utvecklade en kampanj där strängarna skulle marknadsföras genom interaktiv webbdesign och sociala medier. På wireds hemsida kan man spela ett gitarrhero liknande spel som heter “And the crowd goes...“ vilket även är ledorden för kampanjen.

Jag valde en emotionell bild för att kommunicera just den känslan som artister känner då de står på scen, eller drömmarens fantasi om att en gång få stå där. Texterna är satta i Akzidenz Grotezk.

Förpackningarna kan exponeras på olika sätt i butik. Antingen hänger man dem med det medföljande höljet, som passar till alla produkter oavsett färgkoder, eller så kan dom stå i en hylla. <<